Wednesday, November 23, 2011

RAHSIA HARIMAU MALAYA MENANG PINGAT EMAS SUKAN SEA

bismillahirrahmanirrahim

baru je buka facebook trnampak status di wall teman fesbuk yang menarik perhatian aku nak share tentang kemenangan harimau malaya meraih pingat emas di  kejohanan Sukan Sea baru2 ini di stadium Gelora Bung Karno..

meh aku copas je kata2 sorang penonton Indonesia yang memberi kupasan menarik tersebut

RAHSIA MALAYSIA MENANG KAT GBK--"Saya tertarik dengan tulisan seorang warga Indonesia, Arif Bawono Surya dalam "Kompasiana".Begini analisis Arif mengenai kekalahan pasukan bola sepak Indonesia: Kenapa Indonesia tidak bisa mengalahkan Malaysia di GBK? Jawabannya adalah karena motivasi Indonesia untuk menang adalah motivasi kebencian dan dendam. Seperti diketahui benci dan dendam adalah dua energi yang sangat NEGATIF. Maka begitu berkumpul di stadion yang penuh dengan aura kebencian dan dendam energi negatif itu terakumulasi besar sekali. Dan percaya atau tidak energi negatif itu akan menular ke dalam lapangan. Dan permainan pun kacau sekali, ditambah seluruh stadion yang menyumpah serapah negara lawan. Maka doa yang didasari oleh energi negatif tidak akan sampai dan diterima oleh Tuhan. Justru doa penonton Malaysia yang datang ke GBK dikabulkan. Kenapa? Karena mereka termasuk orang-orang yang teraniaya,sebagai tamu mereka bukannya dihormati tetapi malah disumpah-serapah. Padahal mereka belum tentu salah, maka saat mereka berdoa meminta kemenangan, dengan cepat Tuhan mengabulkan. Doa orang-orang teraniaya lebih makbul!"




masyaallah memang hebat doa orang yang teraniaya..




baru ku sedar aku minat bola rupanya


thanks for stopping by! MamaQist

1 comment:

  1. Ya...setuju sekali...doa org dianiaya selalu dimakbulkan Allah swt...moga dijadikan iktibar...usah punya rasa benci & dendam dlm jiwa...kelak sendiri yg merana...^__^

    ReplyDelete