Friday, December 30, 2011

buat ctg lagi

baru je balik dari hospital, cek up dengan my gynae dr zalina kat kpj ampang putri, start minggu 36 dah kena cek up setiap minggu..ni dah masuk minggu 38. macam biasa pagi2 pergi hospital ampang putri then terus je ke klinik dr zalina. Masuk je terus bagi salam, ceh baikkk je aku kan.

Pembantu doktor pun isi form segala dan arahkan aku ke labour room, bukan nak bersalin tapi nak buat CTG. korang tahu tak apa CTG ni, aku pun dah lupa walaupun ada pengalaman dengan mesin ni masa kali pertama mengandung dulu. Mesin CTG ni macam mesin pengimbas jantung bayi dan kekerapan kontraksi yang berlaku. oh itu mungkin semua dah maklum kot. minggu lepas dah buat prosedur ni, alhamdulillah jantung baby sangat kuat dan cepat, macam bunyi kuda berlari pun ada dan kontraksi aku pun masih tahap mild contraction. itu cerita mingu lepas....

cerita minggu ni lain pulak, kontraksi aku dah semakin kencang sedikit. uhhh aku sejujurnya tak sabar nak beranak, hidup tak tentu hala di akhir-akhir kehamilan ni, tidur mengiring tak kena, tidur menelentang rasa di hempap batu, dan akhirnya aku tidur separuh duduk, sedar2 je dari tidur, aku dah tidur berbaring, bila berubah kedudukan aku pun tak tahu, penat sangat2 minggu-minggu teakhir ni. tapi poyo je kan nak bersalin awal, padahal aku belum mempersiapkan mental spiritual aku untuk menghadapi kesakitan dahsyat kedua selepas kematian.

CTG pun dah selesai, agak lama juga nak buat CTG ni, amik masa 30 minit, perut pun dah start berbunyi minta diisi.. selamba je aku ni kan tak mau makan padahal si comel dlm perut tu kena juga di beri makan.. tak menyempat nak mamam.. alasan yang tak boleh pakai..

malas pulak nak cerita pasal ctg ni panjang2..apa yang penting baby dan mak baby semuanya sihat belaka..yeah itu yang  penting..nantilah aku tepek gambar CTG tu..da duk dalam samsung sII suami..

No comments:

Post a Comment