Friday, December 30, 2011

penatnya jadi mak yong

salam semua..

aku rasa baru  je balik dari port dickson hari tu, baru seminggu, nak kena pergi PD lagi, seronok le tew buat barbeque ramai2 dan terjun kolam tak hengat donia..aku yang mak buyung ni jugak yang hazab menahan kesakitan dek membawa bakal khalifah ke muka bumi ni.

kali ni aku tak jual mahal nak terjun pool sekali, haha orang cakap kalau nak senang bersalin rajin2 la berenang kan.. walaupun tak plan nak terjun sekali dengan kanak2 riang lain, akhirnya aku terjun juga dengan meminjam baju suami (tak bw baju lebih sbnrnya..)  tangkap muat je..nasib baikla boleh pakai sebab saiz aku dengan suami pun dah lebih kurang besarnya kesan carry budak comel duduk dalam perut ni yang ntah bila nak keluar..

 ya Allah taubat aku nak mandi pool lepas ni, badan aku keesokan harinya sakit berbisa-bisa dan moody semacam je..nasib baik juga suami ingatkan aku naik dari pool cepat sebab dia takut tekanan dalm kolam renang buat ketuban aku pecah ke nanti padahal takde pun fakta sebegitu dalam buku doktor..kalau dia tak ingatkan aku sure aku masih berkubang macam kerbau dalam swimming pool tu..walaupun tak reti berenang..lol

dan hari ini hari yang teramat membosankan sebab aku duduk termenung sensorang, tv tak buka, iris duduk kat rumah nenek dia, suami lak ada urusan kat pejabat tanah dan haku macam biasala menahan sakit kat badan dan pedih ulu hati..isk cepatla berlalu semua ini..eh ganjaran mengandung tu kan besar.

sakit-sakit pun sempat layan 3 idiot kat tv3 semalam walaupun aku dah tengok cerita ni 





No comments:

Post a Comment